Dalkilde Avis
TUSIND TAK
Til Anne, Bo, Mia og Martin for den suppriseparty i havde stablet på benene og tak for gaverne.
August 2015

"One day we will be living on this boat"
HOME              HANSEN`S CORNER            VORES REJSER                NEWS                 ART-WORK                    HISTORY                CONTACT
Der er nu 903 billeder i højopløsning
DALKILDEGAARD ER TIL SALG
Skulle du kende nogen der står og mangler en dejlig gård med 255 m2 beboelse med stort poolområde, 8 tdr. land, halvdelen gammel skov,  så er du velkommen til at kontakte os.
Læs mere her.
Ja stuerene bliver i aldrig
Så fik vi begge Windows 10 - gratis - ikke den helt store forskel fra 8.1
Men hastigheden er blevet meget større og nu er der kun et hjørne man skal "rode" rundt i. Window Edge bliver måske noget man vil bruge men jeg skal ikke bruge deres billedstorage etc da mit hænger sammen med det jeg har til kameraet. OneDrive vil jeg ikke bruge da jeg løbende back-up på ekstern HD
Denne regnfulde sommer skriger på en times spil i ny og næ. Mia og Martin var på besøg og vi talte spil og Martin fortalte at et af de gamle legendariske spil med Indiana Jones var blevet opdateret med tale istedet for skreven dialog....det måtte Hansen simpelthen prøve og da de fåes på Steam til 25 kr er sommerhyggen helt i top :)
SIDSTE DAG BOEDE VI I TRAVEMÜNDE

På billedet til venstre er det tronsalen i Schwerin. Den del af slottet der var åben var ren Torneroseslot og utroligt flot. På det lille billede er det udsigten fra vores suite på Speicher i Schwerin. Kanongodt hotel.
NYT BILLEDE I HALLÈN
 Vi havde en fantastisk nytårsaften på Hjerting Badehotel
SMÅ KLIP FRA ET LIV
Jeg tilfører jævnligt nye, så der nu er oppe på 508
Annie-Mari og Kajs hjemmeside hvor vil fortælle lidt om hvad vi har gang i og vores om vores rejser
Så kommer problemet ..hvad skal man give hende i fødselsdagsgav
nu da hun har solgt min bil og jeg ikke er ret go til at strikke ^^
..jeg kan jo nok ikke slippe afsted med at gøre som om jeg har glemt det...
Skamrose hendes røv?...ahhh den har jeg brugt for mange gange....

3 august 2015 - pragtfuld vejr - stor føjtedag
Vi besøgte bl.a Rolles Mølle, Drasbæk Mølle, Hvidkilde, Stenkisten, Asbølholm Slot, KoldingHus, Strandhuse, Harteværket, Hotel Koldingfjord og en masse andet - se på Flickr.
4 august 2015 - nogenlunde vejr - lille føjtedag
6 august 2015 - pragtfuld vejr - Endelave hele dagen
8 august 2015 - pragtfuld vejr - Jyllands tag-Ravnsø-Hem Odde og m.m
9 august 2015 - pragtfuld vejr - Thorsminde ved Vesterhavet var mål og vi var forbi Brunkulslejr, flotte kirker, dejlige byer og så en masse
Mit læserbrev i Jyllands Posten 10 august 2015
7 august nåede vi en lille føjtetur, hvor vi så på Street-Art Faestivallens resultater inde i Horsens
Vi skulle ned og have et par pærer i bilen og kørte så over til Bilglas for at få repareret et stenslag, han kunne først 1½ time senere og så kunne vi jo føjte lidt rundt og finde mere Street-Art....og hos Bilglas stod denne fede Mustang.

Vi måtte også have nyt kamera da der var kommet et støvkorn ind i linsen, der når man zoomede blev til en stor klat på billedet
Sådan et kamera kræver den helt store ledvogtereksamen med tilslutning til GPS, WIFI etc så jeg sidder med lange blikke over mod mit gamle kamera, som dog stadig vil komme med på føjteture, til ikke zoom-billeder.
Nyt kamera.....og det er helt vildt god.
..og så var der dømt føjte, både d. 13 og 14 aug.
Constantinsborg
Varna
Moesgård
Det nye Moesgård Museum
Vilhelmsborg
Rundt om Stilling Sø
Plus en masse småbyer og kirker
14 august stod den på Klostermølle og Himmelbjerget
20 august stod den på Helgenæs og hvad vi ellers kunne nå.
En helt utrolig tur hvor Helgenæs blev "støvsuget" og vi også nåede nogle steder i Mols Bjerge og på vejen derover var det Kalø jagtslot og Hovedgård og som altid en masse smukke kirker og vi møder en masse dejlige mennsker der er helt vilde med at fortælle om deres egn.
21 august stod den på Aarhus Ø og hvad vi faldt over.
Ams skulle til tandlæge i Hørning og jeg fik endelig billeder af vores renoverede bryllupskirke, derefter gik turen ind mod Aarhus og lidt føjteri rundt til gamle kendte steder....og så ned havnen til at det vilde nye arkitektur...og så ud langs kysten ved risskov.
23 august stod den på Sommer og Nordfyn
Første stop var Strib ved tragten ind til Lillebælt. Før de 2 flotte broer kom var det her færgen fra Fredericia sejlede over til. Her er vild luksus, flotte huse og gamle historiske steder og alt garneret med frit udsyn til Broerne.
Videre langs nordkysten med masser af idyl til Varbjerg Havn og Feddet, pragtfuld sted.
Videre til smukke Bogense og Adelgade 94 hvor Ams og Elsebeths far er født. Kirken var desværre pakket ind men resten af byen viste sig fra sin smukkeste side. Vi fortsatte østpå til Gyldensteen Slot og ud og se det utrolige område som blev indæmmet og tørlagt i 1870 og "givet tilbage " til naturen igen for 2 år siden under navnet Gyldensteens Strand.
Så kørte vi op til Jesore hvor man ved lavvande kan vade hele turen over til Æbelø ( Du kan altid blive kukker på Æbelø), vi nøjedes med at se på.
Turen gik nu hjemad og ved Søndersø var vi inde og se det flotte Dallund Slot, hvor man frit kan gå rundt i parken.
Som altid så vi en del kirker og andre spændende steder, kig med på Flick de kommende dage.
Bogense - idyl for alle pengene