Flodkrydstogt
Mosel & Rhinen Oktober 2012
2 - 3 dag / 4 dag / 5 dag  / 6 dag / 7 dag
Turen på Mosel starter fra Koblenz 7 okt. og med stop i Traben Trarbach fortsættes der til Mehring, hvorfra turen går tilbage igen, denne gang med stop i Bernkastel-Kues og Cochem. Videre forbi Koblenz og ud på Rhinen til Rüdesheim og tilbage til Koblenz
Horsens-Koblenz - M/S Normandie - Koblenz-Horsens
1. Sejldag - Koblenz-Zell-Traben Trabach
Dagen byder på 5 sluser
Der var pragtfuld vejr, så turen kunne nydes fra soldækket. Turen startede helt tidligt så der var mulighed for at se floden vågne.
Det var ikke kun på motorvejene der var stau (kø), det var der også ved sluserne og dem i frasgtbådene så meget sure ud når vi sejlede forbi dem i køen, da turistbåde har førsteret.
Vi fik iøvrigt at vide at fra 2014 vil den ret forsvinde og man vil heller ikke længere kunne bestille tid - det vil være først til mølle princippet.
Vi kom også forbi Mosels længste skib - 170 meter, så den lægger belslag på en hel sluse selv.
Tra-da-da-da-taaaaaaae
Det er på tide at præsentere vores dejlige rejseledsagerske Jette og Rikke - som er mor og datter
Det er Jette til venstre, ja ja det er hende der er moderen og Rikke så ikke altid sådan der ud men hun havde lige været ude og danse med en Slovak og vi ville naturligvis have at vide om han var noget (Rikke er single).

..men mere om de dejlige
mennesker senere.
Kokken var fra Slovakiet i modsætning til de fleste andre der var fra Tjekiet men alle var afsindig søde og hjælpsomme på deres gebrokne engelsk, tysk dyrker man åbenbart ikke så meget i de lande.

Men tilbage til maden...........jeg tror jeg vil kalde den:
Pitoresk
eks.vis denne frokost
Vi skulle igrunden have haft et teknisk stop i Zell men det var af en eller anden grund droppet og vi gled stille forbi
Så er vi ankommen til Traben Trarbach og ligger naturligvis på "den forkerte" side og udenfor byen
Efter en drink i loungen er der tid for aftensmad.
Den ene udflugt var aflyst, det var en til at sted hvor man skal prakkes ædelstene på. Den anden var vi ikke med på den var til en vinkælder hvor man selv betaler for smagsprøver og så skal man prakkes vin på.
2. Sejldag - Traben Trabach - Mehring

Turen går til tæt på den franske grænse og man stopper i Mehring et stykke fra Trier, som man så kan sælge en bustur indtil Trier til en ågerpris men da en stor del af turen rundt i den kuperede by var på gåben blev vi hjemme på skibet.

Turen startede i tåge men det kan jo også have sin charme
Jeg ved ikke hvad der får en kok til at servere den her slags til frokost !
I Mehring lå vi ud for en af de utallige campingpladser der er langs floden, de fleste med fastliggere, der bliver tisse sure når der kommer et krydstogtskib som vores og tager deres udsigt.
Ja det endte faktisk med at de ringede efter politiet men de kunne blot konstatere at skibet havde alle sine tilladelser iorden.

Jette og Rikke havde også droppet turen til Trier
Til aftensmaden havde kokken parkeret et stykke bacon ovenpå suppeskålen...og så var der et stykke kage der åbenbart ikke var plads til på bordet som så kom ovenpå glasset.

Aftenen bød på ENDNU en vinprøvesmagning.
Vi var også deroppe men det var nu mere et party der ville gøre sig godt på Reperbahn og ve gud så startede man med fællessang med Der er et yndigt land !!
Både Jette og Rikke og vi valgte at gå tilbage til båden.
På toppen af siden kan du klikke dig videre til de næste dage.