Flodkrydstogt
Mosel & Rhinen Oktober 2012
2 - 3 dag / 4 dag / 5 dag  / 6 dag / 7 dag
Turen på Mosel starter fra Koblenz 7 okt. og med stop i Traben Trarbach fortsættes der til Mehring, hvorfra turen går tilbage igen, denne gang med stop i Bernkastel-Kues og Cochem. Videre forbi Koblenz og ud på Rhinen til Rüdesheim og tilbage til Koblenz
Horsens-Koblenz - M/S Normandie - Koblenz-Horsens
4. Sejldag - Bernkastel-Kues - Cochem
Dagen byder på 4 sluser
Nu sejler vi ned af floden og det går noget stærkere.

Allerede ved frokost er vi fremme ved Cochem.
Vi skal være tilbage på skibet igen senest kl.19.00 for da starter skibet turen mod Koblenz.
Der havde været meget tåget på dette stykke da vi sejlede op ad floden men fik vi set nogle af de flotte borge der knejser langs Mosel
Frokosten var igen pudsig
Skibet lå igen på den "forkerte" side så vi tog en taxi over til byen og fandt hurtigt torvet hvor det hele udgik fra.
Manden med den røde jakke er rejseleder og til ventre hans kone.
Til højre en af ejerne af skibet.
Efter succesen med mini-toget i Bernkastle tog vi også et her men det skulle vi ikke have gjort. Toget var helt lukket og vi var stuvede som svin og så kørte det stort set kun rundt i villakvarterer.
På billetten var der en kupon til et glas vin og så jagtede vi rundt efter det værsthus...får at få et fingerbøl med vin i. Se på dem bagved, det var nogle fra skibet der også var med toget.
Så blev vi kapret af hende her og de ansatte på Cafe Flair som var meget aktive med at kapre kunder.

Så var der tid til at kapre en taxi og det var slet ikke nemt med 4 store cruise-både på modsatte bred.
Aftensmad...tjaeee
Det var iøvrigt i Cochem at Rikke, ifølge hende selv, ved et uheld var kommet ind i en butik der solgte dristig udrustning til kvinder.

Ja ja jeg ved godt at hun hårdnakkket vil påstå at det lignede en butik der solgte tøj i konestørrelser MEeeeeen....

..sagen var at hun endte med at forelske sig i et par LEDERHOSEN, med snører i siden, flæser og jeg skal komme efter dig med en bette babsesmæk eller hvad sådan en nu hedder.
Hun tabte så modet til allersidst og det var synd for hun ville helt sikkert have gjort sig til galaaftenen på skibet sammen med den mandlige del af besætningen da de optrådt ...kun iført stegepande og 2 grydeskeer. ;)

MEN...på allersidste dag meddelte Rikke at hun havde fortrudt og at de ville tage tilbage til Cochem og købe dem og hun ville sende mig et billede af hende iført disse lederhosen (og uden uldent undertøj)
På toppen af siden kan du klikke dig videre til de næste dage.