Flodkrydstogt
Mosel & Rhinen Oktober 2012
2 - 3 dag / 4 dag / 5 dag  / 6 dag / 7 dag
Turen på Mosel starter fra Koblenz 7 okt. og med stop i Traben Trarbach fortsættes der til Mehring, hvorfra turen går tilbage igen, denne gang med stop i Bernkastel-Kues og Cochem. Videre forbi Koblenz og ud på Rhinen til Rüdesheim og tilbage til Koblenz
Horsens-Koblenz - M/S Normandie - Koblenz-Horsens
CRUISE PÅ MOSEL OG RHINEN  5-14 OKTOBER 2012
Vi havde besluttet at starte en dag før og for at undgå alt ragnaroket i Hamborg med kun et spor fri i hver retning i Elbtunnellen tog vi den lille Elbfærge fra Glückstadt til Wischafen og havde bestilt hotelværelse i Am Alten Fischmarkt i Stade.

Stade er en gammel Hansestadt der er løbet tør for vand og derfor i 400 år har levet en tornerosetilværelse midt i "Das Altes Land" et pragtfuldt område kun 50 km fra Hamburg.

MEN, allerede da vi holdt i kø til færgen - der var ca 1½ times ventetid, begyndte de første fejlmeldinger at komme op på skærmen om at den ikke ladede nok.
Blæsere satte ud og det elektroniske satte ud
en efter en.
Da vi kom over på den anden side kom melding om at ABS manglede, så EPS. Så røg servostyringen og til sidst automatgearet
og så holdt vi på en landevej, meget langt væk fra alting.

4 timer ventede vi på SOS
, der konstaterede at generatoren var gået.
De kunne også meddele at hverken Merecedes i Stade eller Buxtehudse kunne lave bilen i weekenden, så vi røg op på fejebladet og kørt til Europcar i Stade.
Efter en del palaver med Alm Brand, FDM og SOS fik vi så en anden bil og vores skulle så køres på værksted mandag.
Kl. 22.00 ankom vi så til vort hotel
i tisseregnvejr og chekede ind og gik ned på den nærmeste restaurant og spiste.
Vi fik ikke set noget af byen men restauranten vi fandt var udmærket og ved 23.30 var det tid til at knurre hø.

Næste dag var der stadig regnvejr så det blev en kort tur rundt i byen.
Der var bl.a et museum med James Dean, MM og Elvis men desværre var det lukket.

I havnen plejede der at være en platform med 2 næsehorn men dem havde borgmestren fået fjernet, han mente ikke det passede sig i den gamle by men alle var stort set sure over det da det var det alle turister talte om.
Så blev turen sat mod Koblenz.
Det foregik nu i en spritny Opel Zafira. Vi kørte af forholdsvis små veje ned mod Autobahn A1 og det lykkedes os at blive blitzet 3 gange ...:(

Vel fremme i Koblenz, så kom næste problem det var at komme af med lejebilen da Europcar var lukket i weekenden.
Efter mange snak frem og tilbage med en mand i Hannover endte det med at han spurgte om vi kunne se en restaurant eller knejpe.
Ja, sagde jeg der er en lige her foran hvor vi er parkeret. Jeg gik så derind med ham i røret og spurgte indehaveren om han ville tale med ham og aftalen blev så at jeg skulle aflevere nøglen til ham og så ville de hente bilen mandag. (lidt syret !!!!)
Ham i Hannover skulle så have at vide nøjagtig hvor vi holdt.
Vi holder ved hende kvinden der er ved at springe ud fra muren !!!.....og det ved alle jo hvor er.